fbpx

TRÆD UD AF ANGSTEN - ONLINE KURSUS

 

Lær at træde ud af angsten!

 

Når angsten er ude af trit med virkeligheden, får vi problemer, som er svære at løse, fordi angsten står i vejen. Når angsten har fået et forvrænget billede af virkeligheden, kommer vi på overarbejde indeni. Bekymringer og tvangspræget snakkesalige tanker om det værst tænkelige er en af de mange udfordringer. Dertil kommer angstens fysiske symptomer. 

Du har brug for hjælp til at stoppe tankerne. De forsvinder ikke frivilligt.  

Forestil dig, at du har lært at stoppe tankerne, omstrukturere dem, afsløre dem for det de er, nemlig tanker og intet andet. At du kan slippe identifikationen med dem, handle, gøre det du har brug for og tage beslutninger uden, at tankerne og angsten bilder dig ind, at det hele går galt.

Det er her, vi starter, for det er tankerne, der er den største udfordring i forhold til angst og frygt. Dernæst skal du naturligvis øve dig i at træde ud af angsten, lidt af gang, det kan ikke forceres. Det er hårdt arbejde, særligt når man ikke helt ved, hvordan man griber det. Det er derfor jeg har lavet det online kursus til dig.

Du kan stoppe her, eller du kan fortsætte sammen med mig. Jeg har specialiseret mig i angstbehandling gennem de sidste mange. Et emne jeg selv har mange personlige aktier i.

Skal du acceptere angsten, eller skal du gøre noget ved den?

 

Angst er et normalt psykologisk begreb, som beskriver den stærkeste følelse, vi har. Det er et medfødt psykisk beredskab, en forsvarsstrategi og en naturlig reaktion på en overvældende, stressende oplevelse. Og ifølge den eksistentielle psykologi er angst et grundvilkår, som vi må lære at håndtere, for at opretholde en indre sund balance.

 

Normal sund angst

 

Angst er en helt normal følelse. Det er den uro, du mærker i krop og psyke, når du for eksempel skal til eksamen, til jobsamtale, prøve noget helt nyt, måske holde en tale, når noget betydningsfuldt er i vente, hvis du har en konflikt, eller når nogen overtræder dine personlige grænser. 

  • Hjertet banker, pulsen stiger
  • Håndflader og armhuler er lidt svedige,
  • Dit ansigt, hals, bryst blusser op med rødmen.   
  • Måske ryster hånden eller stemmen lidt.
  • Du føler dig lidt usikker, måske lidt stresset.

 

Det er den normale angst, også kaldet nervøsitet. Den er udløst af den konkrete situation. Tankerne omkring situationen er realistiske og fuld forståelige, med andre ord, det giver mening at være nervøs, og ekstra alert. Du er et menneske, ikke en robot. 

Den normale angst, nervøsiteten, hæmmer os en lille smule, vi bliver lidt mere forsigtige og tilbageholdende. Og på samme tid tilfører den kroppen ekstra energi, hormonet adrenalin, som skærper din opmærksomhed og optimerer din præstation.

Det er vigtigt at vide, at angst i lettere grad er helt normalt, ja ligefrem en sund, menneskelig reaktion. 

Det er, når angsten forstyrrer og hæmmer din præstation, dit nærvær, dit mod til at stå ved dig selv og tage vare på dine personlige rettigheder og sige hvad du har på hjertet, du skal stoppe op og aktivt gøre noget.  Særligt hvis det har stået på i længere tid. 

Når angsten er behandlingkrævende.

 

Intet online kursus kan erstatte behovet for angstbehandling. Det vil være at love alt for meget. Hvis du er i tvivl, om hvorvidt angsten er behandlingkrævende, anbefaler jeg altid, at du kontakter egen læge og/eller en terapeut/psykolog, der er specialiseret i angstbehandling.

Rigtig mange lever med en skjult angstproblematik. Vi ved ikke det, vi ikke ved. Det er derfor viden om angst, en vigtig del af processen. Og den viden kan du få lige her. 

Træd ud af angsten et super godt online kursus til dig, der gerne vil lære at hjælpe sig selv. Og det er et super godt supplement til dig, som har behandlingskrævende angst. Jeg bruger det i min egen praksis med stor succes. Og du har som skrevet, mulighed for at supplere online kurset med online samtaler, hvis du får brug for det.

Hvis du er pårørende til en, der er udfordret af angst, vil jeg virkelig anbefale, at du køber online kurset, så du ved, hvordan du kan hjælpe og støtte den angstramte.

Jeg er specialiseret i angstbehandling, hjælper til daglig både børn, unge og voksne. 

Hvad går online kurset ud på?

 

Træd ud af angsten er et online selvhjælpskursus, hvor du lærer, hvordan du kan hjælpe dig selv, når angsten udfordrer dig med sin dikterende adfærd. 

Du får en viden om angst, heri en en dyb forståelse af de psykologiske aspekter i angstens væsen. Det er en super vigtigt, og ofte overset, del af angstbehandling. Der er flere videoer, der fordyber emnet. Jeg anbefaler altid, at se dem flere gang. Dette og meget mere. Vi er kun lige begyndt. 

Træd ud af angsten er et video online kursus, hvor jeg gennemgår veldokumenteret, kognitive metoder og strategier, som jeg bruger i min daglige praksis. Der er masser af øvelser med konkrete forslag til, hvordan du, trin for trin, træder ud af angsten. Rækkefølgen er vigtig. Vi går også bagom angsten og ser på de følelsesmæssige problemstillinger, der aktiverer angsten. Sidenløbende arbejder du med din personlige udvikling, dit selvværd, dit forhold til dig selv. Hvad vil du virkelig, i virkeligheden?

Målet er, at du lærer, hvordan du takler og håndtere angsten, så den ikke spænder ben for dig. Så du kan leve DIT liv.

Du er naturligvis indstillet på selv at gøre en indsats. Du har måske allerede prøvet lidt af hvert, og ved dermed, at vejen ud af angsten ikke er let. Det er hårdt arbejde, ærlig snak, det er det. Her står du ikke alene, der er altid hjælp at hente. Du kan følge online kurset i dit eget tempo, du har adgang 24/7, og du kan altid booke en online samtale med.

I online kurset Træd ud af angsten lærer du

 

  • Om sammenhængen mellem situation, tanke, følelse (angst) og adfærd.
  • Hvordan amygdala trigger dit nervesystem, og aktiverer angsten.
  • At afsløre angsten, så den ikke snyder problemet.
  • Hvordan du kan identificere, udtrykke og rumme dine  følelser, så angsten ikke får dig til at give op. 
  • At styrke dit personlige lederskab
  • Realistisk tænkning – hvordan du kan omstrukturere og ændre negative automatiske tanker.
  • At udfordre angsten, helt konkret – i virkeligheden, trin for trin.
  • At surfe dig gennem angsten, så du kan fastholde dit mål
  • At bruge problemløsning i de situationer, hvor angsten vender tilbage igen og igen. 
  • At give slip på andres mening om dig – følelsen af ikke at være god nok.
  • Hvordan du kan øve dig i at være mere selvsikker
  • Hvordan du kan få en mere selvsikker kommunikation
  • Hvordan du takler tilbagefald, så du kan lykkes med at træde helt ud af angsten.

 

Og skulle du få brug for hjælp undervejs, kan du som nævnt altid booke en online samtale med mig. 

Hvad tænker du lige nu? En stor mundfuld, eller? Jeg er her for at hjælpe dig hele vejen igennem processen. Hvis du har spørgsmål, så send en besked afsted. Inden du gør det, vil jeg anbefale, at du ser introvideoen og læser mere om alt det du får med. 

Hvad får jeg med i online kurset?

  • Fuld adgang med det samme, du kan være i gang om 3 minutter.
  • Det er dit for evigt, ingen ekstra omkostninger, ingen bindinger. 
  • Dit eget online bibliotek, som du altid har med dig, også på mobilen.
  • Svar på masser af spørgsmål – her og nu.
  • Den nyeste viden om angst af høj kvalitet.
  • Veldokumenteret metoder og strategier, konkrete øvelser du kan arbejde med.
  • Masser af arbejdsbøger du kan downloade.
  • En bonus sektion ud over det sædvanlige.
  • Mange timers video og lydøvelser / træning on-the-go.
  • Adgang til en lukket Facebook gruppe.
  • Vi garanterer 30 dages fuld returret på alle vores online kurser.

Klik videre, se intro videoen til online kurset og læs meget mere om alt det du kommer til at lære, og hvordan du melder dig til nu. Det koster kun 1099 kr.

Kontakt Helle Fonager

Ring mig op

8 + 15 =

Jeg har telefontid mandag - fredag fra kl. 9-10. Læg gerne en besked hvis jeg er optaget, eller du ringer udenfor telefontiden. 

Når angstens dikterende stemme råber til dig

Stop op, træk vejret, bliv bevidst. Er der en løve, kæmp eller løb. Er der ikke en løve, fortsæt med at trække vejret stille og roligt.

Jeg har telefontid mandag - fredag fra kl. 9.00 - 10.00. Læg gerne en besked, hvis du ringer udenfor telefontiden, og hvis jeg er optaget. Du kan også sende en besked via kontaktformularen.

Tjek priser på samtaler her >>

 

 

©Helle Fonager 2020 | Mejlgade 95 4. sal, 8000 Aarhus C | M: 40870985 | M: h-fonager@mail.dk

Få min ebog - Motivation

Tusinde tak for din tilmelding